Sunday, July 7, 2013

Hale

See kirikuriigi mõnitamine ja usklike peksmine ajakirjanduse veergudel, mida mõni kirjamees teeb, see on hale.
Ole ise keegi ja lase teistel olla need, kes nad on. Lase neil suitsetada viirukit, kui nad seda soovivad. Suitsetagu kas või aganaid ja kaljaraba. Ainult nõrk näägutab teiste kallal. Räägi seda tüdrukutele, et ilus pikk must kleit varjaku nende säärejooksu, aga mitte talaaris-sutaanis vaimulikkudele. Tüdrukud kuulaksid seda, neil on selle jaoks kõrvu.
Kaasaegne intellektuaal peab olema iseseisvam. Pole heaks tooniks sõimata kedagi grafomaaniks. Olen hetkel kohas, kus taas saan lugeda Kaur Kenderi "Ebanormaalset", isiklikult mulle kuuluvat raamatueksemplari. Ja seda lugedes on tunne, nagu hakkaksid tammedki suvekuumuses hoopis teisiti kohisema. Lemmikraamat ikkagi! Seal kangastub meile kõikvõimas rändmunk, kes on elus palju distantse läbinud ja ei suuda enam kedagi ega midagi karta. Milleks enam karta, kui sa oled nii palju näinud!
Mina taon oma rauda vaikselt, väljaspool haardeulatusi ja hierarhiaid. Keegi ei tea, millega ma tegelen ja millal minu firma sünnib. Äsja andsin ära selle, mida nimetatakse Bar exam. Ma olen madalal sündinud, kuid siia ma jääda ei või.

No comments: