Monday, November 9, 2009

Madissoni õudusuni: füüreri pilti polegi seinal!

Madisson peab oma nõudlikele tööandjatele tõestama, et Eesti Rahvusliku Sõltumatuse Partei on asutatud just Hitleri pildi all.
Moskva sooviks lõpuks kogu ilmale tõestada, et Eesti rahvuslik sõltumatus sai võimalik ainult tänu Hitleri kamariljale ja et eestlased on fašistid.
Kui nüüd ilmus uudis ERSP taasasutamisest Nõmme raadios, ruumis, mida kaunistavad natsisümbolid (vt filmi "Radikaal"), siis olid paljud Delfi kommentaatorid nördinud: kas ta siis ei saa aru, mis kondi ta sellega Moskva propagandamasinale hambusse annab! Aga selles ongi asi: Madisson saab sellest väga hästi aru. Ja sellepärast ilmus ta TV3 uudistesaatesse nõnda, et kaamera võimaldas taustalt näha ka Aadu pilti.
Loomulikult ei ole Madisson mingi hitlerlane. Füürer pole talle kunagi korda läinud. Tal on lihtsalt vaja oma palk välja teenida.
Ja vahest on ka siin võti teiste natsinänni armastajate psühholoogia lukuaugu jaoks - Teinoneni või radikaal Lepa. Siin võivad olla ka Superego probleemid: keelatud asi on mõne jaoks hea. Vaistlikult tajub väikelaps, et kaka, mille valmistamine seotud naudinguga, on kellegi silmis halb, määriv, vastik. See annab lapsele trotslikult alust kakat juurde toota, isegi kui seda parasjagu tulemas polegi.
See on põhjus, miks ka täiskasvanud astuvad keelatud, tabulistele territooriumidele. Igas täiskasvanus on alati ka teatud ports last, vähemalt sissejuurdunud mälestusi sellest, kuidas asi oli kunagi.
Raevunud Madissoni oleks telekaamerate ees võinud näha siis, kui keegi oleks otsustanud Aadu pildi taustalt õigeaegselt ära koristada. See on ju tema rahakoti kallale minek!
Samasugust raevu oleks tundnud hr Bäckmann, kui Eestis ei oleks leidunud inimesi, kes õigeaegselt kinnitanuks: jah, elame küll diktatuuririigis, kapo on totalitaristlik, kapo vangistab kõiki ja Pihli türa torgib valimatult.
Mänguasju, mille poole stressis laps pöördub, nimetatakse ülekandeobjektideks. Selliste inimeste õudusunenägu tähendab seda, et neilt võetakse need objektid ära.

No comments: