Sunday, November 15, 2009

Aleksandr Blok, "Kannatussõrmus"

Kõndisin tänaval, murede võrgus
öö minust nukrana mööduvat näis.
Valgusekiir tema pinnale nõrgus,
tuhaks ja sädemeiks lõhki käis.

Kibedaid mõtteid siin ustele longib,
paluvad öömaja, lõunaund.
Vankrikodaraid sillutist tongib,
mina vaid kõnnin, on hiline tund.

Koidik on valge ja saabumas kaugelt,
kuhu ma toetan siis omagi pea?
Akende taga nii õrnalt ja raugelt
kätt toetab linale neiuke hea.

Kangasteljed on langenud maha.
Piiga on töötanud mitu ööd.
Murelik hääl, palg hele kui vaha,
ütleb see neid pärast rasket tööd:

"Mida on elu mult võtnud ja andnud,
millal ma armastust tunda sain?
Ema mu hülgas ja isa ei tundnud,
sõrmus vaid tundis mind, ülevaim.

Kannatussõrmus. Mu enese veri
kaunistab mind sinu hiilguseks.
Võta mu arm, minu naiselikkus,
Kannatussõrmus, sa võta kõik, eks?"

1905

ПЕРСТЕНЬ-СТРАДАНЬЕ

Шел я по улице, горем убитый.
Юность моя, как печальная ночь,
Бледным лучом упадала на плиты,
Гасла, плелась и шарахалась прочь.

Горькие думы - лохмотья печалей -
Нагло просили на чай, на ночлег,
И пропадали средь уличных далей,
За вереницей зловонных телег.

Господи боже! Уж утро клубится,
Где да и как этот день проживу?..
Узкие окна. За ними - девица.
Тонкие пальцы легли на канву.

Локоны пали на нежные ткани -
Верно, работала ночь напролет.
Щеки бледны от бессонных мечтаний,
И замирающий голос поет:

"Что я сумела, когда полюбила?
Бросила мать и ушла от отца.
Вот я с тобою, мой милый, мой милый...
Перстень-Страданье нам свяжет сердца.

Что я могу? Своей алой кровью
Нежность мою для тебя украшать...
Верностью женской, вечной любовью
Перстень-Страданье тебе сковать".

30 октября 1905

Vt ka:
Värsid kaunile daamile
ja
Sügisearmastus, 1907

No comments: