Friday, October 16, 2009

Vali Vitsut, vali minu boss!


Elus on mul ülemusi olnud üksjagu, aga Toomas Vitsut on neist parim. Tõe huvides ei saa siin unustada ka Peeter Ernitsat, keda ülemusena seaksin T. Vitsutiga ühele pulgale.
Esiteks võib öelda, et Vitsut on haritud ja elukogenud mees. Ta ei talita kunagi uisapäisa, seda on ka näha asjaolust, et ta tihti jääb sügavalt mõttesse. Tal on hea omadus seletada midagi põhjalikult lahti inimestele, kes asjast suurt ei jaga. Kui kohtusin temaga teist korda, selgitas ta mulle põhjalikult lahti Tallinna eelarve, kuigi seisime tänaval kuuma päikese all ja tegelikult oleks tulnud varju minna. Ka küsib ta alati lähedal seisjate arvamust.
Poliitikute hulgas on Vitsut vastuvoolu ujuja. Olen märganud, et talle meeldib tegelda asjadega, millest teised peaaegu ei mõtle. Nii on tal tekkinud mõningad täiesti oma ideed nagu Eestis viljeldavad töökeeled või elamulaenu garanteeriv poolriiklik fond. Samuti ei ole ilmselt ükski varasem linnavolikogujuht andnud volikogule strateegilise planeerija või vaatleja staatust linnas – Vitsut on selle ise välja töötanud, ise loonud vastava statuudi.
Toomas Vitsut ei ole ülemus, kelle kabinetti astudes tekib kartuse või kõhkluse tunne. Ta avab hommikused koosolekud täiesti sundimatult. Ka tema koosolekul osalejad jäävad kuidagi mõtlikumaks.
Millega tegeles T. Vitsut enne volikogu juhiks saamist, ma suurt ei tea. Mõningatest tema suhtumistest on näha, et ta on õppinud psühholoogiat ja ilmselt teinud mingil oma elu perioodil olulise järelduse: konkurentide maha tegemisest tuleb hoiduda. Tema ja konkurendi vahelises väitluses mängivad kaasa seisukohad, mitte argumentum ad hominem. Seda olen ka ise temalt õppinud.
Mõningatest Vitsuti vaadetest on raske paugupealt aru saada. Näiteks on ta rääkinud sellest, et Eestisse on vaja English Speaking Unionit. Mina saan sellest veel aru, aga näiteks verinoor inimene võtab inglise keelt mitte kui omaette väärtustatavat suhtlemisvahendit, vaid sama loomulikuna kui hingamist.
Millega tegeleb T. Vitsut vabal ajal, ma taas ei tea. Seda võib vaid aimata. Arvatavasti loeb ta mingit kirjandust, ka ilukirjandust. Arvatavasti aga see tema lektüüris ei prevaleeri, oletada võib pigem midagi majandusteaduslikku.
Välislingid
http://et.wikipedia.org/wiki/Toomas_Vitsut
http://en.wikipedia.org/wiki/Toomas_Vitsut

No comments: