Aastakest viis tagasi toimus ilmatuma suur ja uhke reklaamikampaania, mille eesmärgiks oli esitada Eestit positiivselt muutuva maana ja kogu meie väärtused võeti kokku lausega "Tere tulemast Eestisse!" Raha ei läinud selle peale mitte vähe ja tagasi ei tulnud seda üldse. Kes mäletab praegu veel midagi sellist? Isegi vastavad sildid reisilaevadelt on ära võetud.
Nüüd soovitakse 20 miljonilise aastaeelarvega vesta positiivseid kultuurilugusid mereäärsest Tallinnast, mis ju koos Turuga kuulutatud 2011. aasta kultuuripealinnaks. Kuidas inimene siin läbi sajandite on arenenud ja mida head on meile andnud kunagised Kalamaja / Fischermay hülgekütid, linnasarase talupojad, meistrid, sellid, õpipoisid, töölised. Kõike seda on siin ennegi lavastatud, kirjanikud on sellest kirjutanud, lugegem kas või minu teoseid. Rääkimata Karl Ristikivi või Jan Kausi omadest.
Muidugi on lugu parim vahend ühe linna reklaamimiseks, kuid siis peab see lugu ka olema. Lehest on aga lugeda, et sihtasutus Kultuuripealinn 2011 on rahva hulgas välja kuulutanud konkursi uute lugude tootmiseks. Tähendab siis seda, et Mikko Fritze jt võtavad kuus 50 000 palka ja siis pärast seda küsivad ikka veel lihtrahvalt ideid. Aga mis ideid võib olla lihtsal rahval? Pööbli idee on: "Kirjuta minust!"
Sellise raha eest peavad need lood juba endal olemas olema. Enne oli ju aastaeelarve 40 miljonit. Mida on selle eest saavutatud? M. Fritze kõneleb lehes, et eesmärgiks on näiteks asetada Birgitta festival uude valgusse. Küll läheb valgustuseks palju raha...
No comments:
Post a Comment