Wednesday, December 2, 2009

Malle Pärn keelab roppused

Ütlen Teile nüüd ühte asja.
Kirjutades oma esimest ja teist romaani, resp. "Volta annab kaeblikku vilet" ja "Elajas trepi eelastmel" oli mul algusest peale selline kontseptsioon, et kõik muu tekst peab olema lihvitud ja võimalikult esteetiline, aga mõlemad need peaksid ühe korra sisaldama sõna "türa". Ja just nii see ka läks, hariliku jutu sees esines see sõna tõesti mõlemas raamatus ühe korra. See oli minu salakood, salajane märguanne, et need raamatud on sugulased mingit pimedat ja ürgset liini pidi - see oli terve programm.
Aga minu kolmas romaan nendega muidugi suguluses ei ole, sest seal ei ole sellist salasõna.
Ja kui nüüd Malle Pärn oleks olnud minu raamatute toimetaja, siis sõna "türa" oleks välja kärbitud, sellega oleks mindud minu programmi kallale ja minu programmiga oleks olnud kaputt.

No comments: