Thursday, February 2, 2012

Valged jõud pankrotis, Keskerakond võiduteel

Vilets enesetunne, külm, lootusetu olukord. Tuju on nullis.
Esmaspäeval oli Rakveres hea olla. Kõigepealt olin arhiivis, lugesin kolhooside moodustamise lugusid. Siis jõin kohvi keskaegsel Õllepruuli tänaval, kus laiutas keegi vanem meeskodanik, laskmata mind istuma. Söötsin parte saiaga. Oli käre pakane, pardid olid kogunenud Vallikraavi vaba vee lainetele. Keegi isane part sõi mul näpu otsast saiakesi. Pihlaka kondiitris kohtusin Rakvere kirikuõpetaja, isa Tauno Toompuuga. See kohtumine tegi meele väga hääks. Oli uhke tunne vaadata iidse Kolmainu kiriku tornist õhtust Rakveret.
Need olid viimased head hetked sel nädalal. Tallinnasse naastes hakkas kohe viltu vedama. Mulle pakane ei mõju, kuid paljusid teeb see närviliseks. Eile sain päris mitmelt poolt sõimata. Keegi avaldas arvamust, et ma olen Keskerakonna vastane, ei, usun selle erakonna võitu, kunagi. Selle sisesuhteid ei hakka siinkohal lahkama.
Seda kirjutades on juba vähe parem hakanud. Linnapea Edgar Savisaar on saanud hakkama kirjatükiga, milles analüüsib mõnede kirjameeste nagu Hargla, Ruuben jt loomingut. Üht-teist tähtsat on siin artiklis tõesti öeldud. Kui meie linnapeal oli jalg katki ja tuju nullis, siis leidis ta, et Ilvese kontoris tuleks korraldada läbiotsimine, juhul kui vastab tõele, et president on olnud süüdlane mõjuvõimuga kauplemises.
Maad on katmas lumetekk, linnapeal on peo peal pekk; linnapealt see, linnule, asetatud kännule. Aga ükskord puudus pekk, tihased on vihased, peagi nende suu on sekk, ka tihastel on lihased. Nokitavad tera keset suurt maakera.

No comments: